Tatjana Vogel

Aus StudiGer
Wechseln zu: Navigation, Suche
Neu.jpg

Dies ist das virtuelle Anschlagbrett von Tatjana Vogel mit aktuellen Ankündigungen zu Lehrveranstaltungen, Sprechstunden und Prüfungen.



Kontaktdaten

Tatjana Vogel, M.Ed.

Sprechstunden

montags, 14:00-16:00 Uhr (ab dem 01.04.19)

Aktuelle Ankündigungen

  • KJL-Hausarbeiten bei Prof. Dr. Marci-Boehncke: Die nächsten Hausarbeiten werden erst wieder im Sommersemester 2019 angenommen.
  • Tutorium Inklusion und Medienbildung: Nächster Termin: 18.01. und 19.01.19

Weitere Informationen folgen unter: Tutorium Inklusion und Medienbildung

Hinweise

Vorträge

  • "Mediatization as Focus of Analysis within Fictionalized Worlds in the Symbol System of Literature for Children and Adolescents: The Award Winners of the German Youth Literature Award", 30.07.2017 IRSCL Congress in Toronto, Kanada.
  • "Experts of Reading: Teachers and librarians as partners for digital readership. An evaluated teaching-model in cooperation of TU Dortmund, the BMBF/Mercator-Initiative BISS (Education in Language and Writing) and the Technical University of Cologne", 17.11.2017 ICERI Congress in Sevilla, Spanien. (zus. mit Prof. Dr. Gudrun Marci-Boehncke)
  • "Being Unstoppable in Using Digital Media: How to include inclusion in digital media learning in early years.", 22.06.2018 DigiLitEY Riga, Lettland. (zus. mit Prof. Dr. Gudrun Marci-Boehncke)
  • "Aware of mediatization? A qualitative content analysis of German teachers' statements towards digital literacy and multimodal practices in early childhood", 07.07.2018 UKLA Cardiff, Großbritannien.(zus. mit Prof. Dr. Gudrun Marci-Boehncke)
  • "Fom Theoretical Knowledge to Reflection about Digital Media: A Study about Epistemic Awareness of In-Service Teachers", 12.11.2018 ICERI Sevilla, Spanien. (zus. mit Prof. Dr. Gudrun Marci-Boehncke)
  • "WG2 Symposium:Digital tools and media in teachers’ professional lives." 07.03.2019 Reconceptualising Early Childhood Literacies: An International Conference Manchester, UK (zus. mit Prof. Dr. Gudrun Marci-Boehncke)
  • "Teachers‘ Beliefs towards Digital Literacy and Multimodal Learning in Early Childhood – A Qualitative Study about Epistemic Awareness." 08.03.2019 Reconceptualising Early Childhood Literacies: An International Conference Manchester, UK (zus. mit Prof. Dr. Gudrun Marci-Boehncke)

Workshops

  • Tippst du noch oder drehst du schon? Praxis wird zum Videoclip: 7. Bildungspartnerkongress, 13.10.2017 in Essen
  • Tippst du noch oder drehst du schon? Praxis wird zum Videoclip: DiProF-Tagung, 11.10.2018 in Dortmund

Qualifizierungsmaßnahmen

  • DaF/DaZ-Zertifikat
  • Literaturpädagogik-Zertifikat


Publikationen

2017

  • Experts of Reading: Teachers and librarians as partners for digital readership. An evaluated teaching-model in Cooperation of TU Dortmund, the BMBF/Mercator-Initiative BiSS (Education in language and writing) and the Technical University of Cologne. To be published in: ICERI 2017 Conference Paper. ISBN: 978-84-697-6957-7. doi: To be assigned. (zus. mit Gudrun Marci-Boehncke)

2018

  • Digital Literacy and Inclusion: The Impact of Theory and Practice in Teachers‘ Education. To be published in INTED 2018 Conference Paper. DOI: 10.21125/inted.2018.1618. (zus. mit Gudrun Marci-Boehncke)
  • Fom Theoretical Knowledge to Reflection about Digital Media: A Study about Epistemic Awareness of In-Service Teachers. To be published in ICRERI 2018 Conference Paper.